Παρασκευή 29 Μαΐου 2026

Δράση Οδικής Ασφάλειας στο σχολείο μας

 Την Παρασκευή, 29 Μαΐου 2026, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης με θέμα την Οδική Ασφάλεια, με στόχο την καλλιέργεια σωστής κυκλοφοριακής συμπεριφοράς και την ανάπτυξη υπεύθυνης στάσης των μαθητών απέναντι στους κανόνες οδικής κυκλοφορίας.

Η δράση υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Δήμο Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης και το Αστυνομικό Τμήμα Ξυλοκάστρου, στο πλαίσιο των παράλληλων εκδηλώσεων της 1ης Ανάβασης Τρικάλων Κορινθίας.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για βασικά ζητήματα οδικής ασφάλειας, τη σημασία της πρόληψης των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς και για την υπεύθυνη συμπεριφορά πεζών και οδηγών. Μέσα από παρουσιάσεις και συζήτηση, αναδείχθηκε η αξία του σεβασμού στους κανόνες κυκλοφορίας και της προστασίας της ανθρώπινης ζωής.

Το σχολείο μας ευχαριστεί θερμά τον Δήμο Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης, το Αστυνομικό Τμήμα Ξυλοκάστρου, τον κ Μπάσδελη Γεώργιο και όλους όσοι συνέβαλαν στην πραγματοποίηση της σημαντικής αυτής δράσης.













Δευτέρα 18 Μαΐου 2026

Καθαρισμός παραλίας

     Σήμερα, Δευτέρα 18 Μαΐου 2026, το σχολείο μας πραγματοποίησε δράση καθαρισμού της παραλίας σε συνεργασία με την iSea, με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και τη σημασία της ανακύκλωσης.

    Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν ενεργά στη συλλογή απορριμμάτων από την παραλία, συμβάλλοντας ουσιαστικά στη διατήρηση ενός καθαρού και ασφαλούς φυσικού περιβάλλοντος. Παράλληλα, ενημερώθηκαν για τις επιπτώσεις της θαλάσσιας ρύπανσης και για τρόπους με τους οποίους μπορούμε όλοι να προστατεύσουμε τις ακτές και τις θάλασσές μας.

    Ευχαριστούμε θερμά την iSea για τη συνεργασία και τη στήριξή της, καθώς και όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν με ενθουσιασμό και υπευθυνότητα στη σημαντική αυτή δράση.

Η προστασία του περιβάλλοντος είναι υπόθεση όλων μας!

Υ.Γ. Μαζέψαμε ενενήντα κιλά σκουπίδια!!!

                                        



Πέμπτη 14 Μαΐου 2026

Συμμετοχή του Σχολείου μας στο 5ο Φεστιβάλ Ρομποτικής & Ευφυών Συστημάτων του Δήμου Καλαμάτας - Βραβείο "Αρτιότητας Κατασκευής"

Η συμμετοχή μαθητών και μαθητριών της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξυλοκάστρου στο 5ο Φεστιβάλ Ρομποτικής & Ευφυών Συστημάτων που διεξήχθη στην Καλαμάτα το Σάββατο 9 Μαΐου 2026, αποτέλεσε μια ξεχωριστή και ιδιαίτερα δημιουργική εμπειρία, γεμάτη γνώση, συνεργασία και ενθουσιασμό. Το σχολείο μας με την ομάδα «Μηχανικοί + Ιδέες = Ξυλόκαστρο» παρουσίασε το έργο «Έξυπνος Κήπος», μια ολοκληρωμένη κατασκευή που συνδύαζε την εκπαιδευτική ρομποτική, τον προγραμματισμό και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες εργάστηκαν με συνέπεια και δημιουργικότητα καθ’ όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας, σχεδιάζοντας και υλοποιώντας ρομποτικές κατασκευές με τη χρήση της πλακέτας micro:bit, αισθητήρων, κινητήρων και συστημάτων αυτοματισμού. Μέσα από τη συνεργασία και την ομαδική εργασία κατάφεραν να δημιουργήσουν έναν «έξυπνο» και οικολογικό κήπο, ο οποίος περιλάμβανε αυτόματο πότισμα, έξυπνο συντριβάνι, κομποστοποιητή και αυτοματοποιημένη αποθήκη. Πολύτιμη ήταν και η συμβολή της κυρίας Ελίνας Μενούνου στην κατασκευή της μακέτας, συμβάλλοντας δημιουργικά στην αισθητική και την ολοκληρωμένη παρουσίαση του έργου μας. Την ευχαριστούμε θερμά!

Κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ, οι μαθητές και οι μαθήτριες παρουσίασαν το έργο τους με αυτοπεποίθηση, εξηγώντας τη λειτουργία των κατασκευών, τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν και τον τρόπο με τον οποίο αξιοποίησαν την τεχνολογία για την προστασία του περιβάλλοντος και την εξοικονόμηση φυσικών πόρων. Η ενεργή συμμετοχή τους και η δυνατότητα αλληλεπίδρασης με άλλες ομάδες και εκπαιδευτικούς ενίσχυσαν τις γνώσεις, την εμπειρία και την αγάπη τους για τη ρομποτική και τις STEM δραστηριότητες.

Η προσπάθεια των παιδιών επιβραβεύτηκε με την απονομή του βραβείου «Αρτιότητας Κατασκευής», μια σημαντική διάκριση που αναγνώρισε την ποιότητα, τη λειτουργικότητα και την αισθητική του έργου μας. Η διάκριση αυτή αποτέλεσε ιδιαίτερη τιμή για το σχολείο μας και σημαντική επιβράβευση της συλλογικής προσπάθειας των μαθητών και μαθητριών.

Πέρα όμως από τη βράβευση, η μεγαλύτερη επιτυχία του προγράμματος ήταν οι εμπειρίες που αποκόμισαν τα παιδιά μέσα από τη δημιουργία, τον πειραματισμό και τη συνεργασία. Οι μαθητές και οι μαθήτριες ανέπτυξαν δεξιότητες προγραμματισμού, επίλυσης προβλημάτων, επικοινωνίας και ομαδικής εργασίας, ενώ παράλληλα κατανόησαν πως η τεχνολογία μπορεί να αξιοποιηθεί με ουσιαστικό τρόπο για τη βελτίωση της καθημερινής ζωής και την προστασία του περιβάλλοντος.

Η συμμετοχή μας στο 5ο Φεστιβάλ Ρομποτικής & Ευφυών Συστημάτων αποτέλεσε μια πολύτιμη παιδαγωγική εμπειρία που ενίσχυσε τη δημιουργικότητα, την καινοτομία και την αυτοπεποίθηση των μαθητών και μαθητριών, αφήνοντας σε όλους όμορφες αναμνήσεις και κίνητρο για νέες μελλοντικές δράσεις.

6η Σχολή Γονέων με τίτλο «Καλοκαίρι με παιδιά χωρίς να χαθούμε μέσα στην καθημερινότητα»


    Ο Δήμος Ξυλοκάστρου - Ευρωστίνης σας προσκαλεί στην 6η συνάντηση της Σχολής Γονέων, με ένα θέμα επίκαιρο και ουσιαστικό για κάθε οικογένεια.

    Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 17 Μαΐου 2026, από τις 18:30 έως τις 20:30, στο Θέατρο «Άγγελος Σικελιανός». Κεντρική ομιλήτρια θα είναι η Δήμητρα Γ. Φύκα, Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια και Παιδαγωγός, η οποία θα αναπτύξει το θέμα: «Καλοκαίρι με παιδιά χωρίς να χαθούμε μέσα στην καθημερινότητα».

    Σκοπός της συνάντησης είναι να συζητήσουμε πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε αληθινές και όμορφες στιγμές με τα παιδιά μας, αξιοποιώντας τον ελεύθερο χρόνο του καλοκαιριού για χαρά, ενδυνάμωση των σχέσεων και ουσιαστικό "μαζί".

    Σας περιμένουμε όλους για να ανακαλύψουμε μαζί ότι οι "τέλειες" στιγμές δεν είναι απαραίτητα οι καλύτερες, αλλά οι "αληθινές" είναι αυτές που μένουν.


 

Πέμπτη 7 Μαΐου 2026

Φεστιβάλ θεάτρου

    Με ιδιαίτερη χαρά, μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας με τους/τις εκπαιδευτικούς τους παρακολούθησαν τις παραστάσεις των σχολείων που ανέβηκαν στο θέατρο "Άγγελος Σικελιανός", στο πλαίσιο του 18ου Μαθητικού Φεστιβάλ Θεάτρου. 

    Ταξίδεψαν με τον " Μικρό Πρίγκηπα" του Γυμνασίου Τεγέας, γέλασαν με τα καμώματα του "Αρχοντοχωριάτη" του Μουσικού Γυμνασίου Βαρθολομιού και διαπίστωσαν ότι η "Ζωή είναι υπέροχη" όπως δήλωσαν οι πρώην συμμαθητές τους, οι οποίοι τώρα φοιτούν στο 2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου. 

Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές όλων των παραστάσεων! Και του χρόνου!